Suviehtoon tunnelmia

23.07.2017

Suviehtoo huipentui tuttuun tapaan Yks tämmösen julkistamiseen. Tänä vuonna laadukkaan lavialaisen kunnianimen sai pankkitoimihenkilönä pitkän uran tehnyt Maija-Liisa eli Maikki Karvinen.

Suomelan koulun remontin vuoksi Suviehtoo järjestettiin Keskuskoululla. Uuden väistötilan vuoksi jouduttiin muuttamaan joitakin tutuksi tulleita järjestelyjä, toivon mukaan yleisölle ei tullut niistä kovin suurta harmia!

Tilaisuus aloitettiin reippaasti Lavian laululla, jota johtivat Heikki Haapaniemi ja Arto Ivanoff, Tiina Rampa säesti.

Tervehdyssanat lausui seuran puheenjohtaja Eija Hesso puhumalla kotiseudun merkityksestä ihmiselle.

Musiikkipitoisesta ohjelmasta vastasivat nuoret Alina Kesänen, Anton Kesänen, Sofia Viljanen, Emma Vehkalahti, Kalle Vehkalahti ja Ville Vehkalahti. Ikaalisten Mieslaulajien isänmaalliset laulut herkistivät yleisön.

Antti Vehkalahti lausui kirjoittamiaan runoja, Suviehtoon puheen piti lavialaislähtöinen päätoimittaja Kim Huovinlahti. Hän kertoi puheessaan hauskoja muistoja lapsuutensa Laviasta sekä kirkonkylässä että isovanhempiensa luona Kallialassa.

purppuri.JPG

Väliajan jälkeen yleisölle tarjoiltiin vauhdikas esitys Lavian purpurista. Kahdeksan tanssiparin (Erkki Salo-Heli Joensuu, Mari ja Juha Vehkalahti, Taina Ruuska-Eija Kuusela, Aino Peltovirta-Riitta Huhtasalo, Tuula ja Pentti Viljanen, Mari ja Tiina Mannelin, Eija Harju-Maikki Karvinen, Anita ja Jorma Kamppi) esitystä säesti oma kuusijäseninen purpuriyhtye (Tiina Rampa, Pirjo Äijö, Sannasisko Äijö, Emma, Ville ja Kalle Vehkalahti).

Lopuksi yleisö päästettiin valloilleen laulamaan yhteislauluja Tiina Rampan säestyksellä.

Suviehtoo päättyi juhlavasti Satakunnan lauluun.

Väliaikakahveilla nautittiin runsaasti kiitosta saaneista Eero Rantalan leivonnaisista. Seuran emäntä Leena Huhtala apulaisineen (Tiina, Anna-Liisa, Pauliina, Helena ja Jenna) huolehti, että syötävää ja juotavaa riitti kaikille.

Kiitos kaikille mukana olleille; yleisölle, ohjelmansuorittajille ja järjestelyihin osallistuneille!

Juhlasta on kuvia kuva-albumissa, purpurista on maistiaisena lyhyt video.

--------------------------------------------------------------------------------------

11.03.2024Kevätkokous 19.3.2024
05.03.2024Tiedotuslehti luettavissa