Tervetuloa Lavia-Seuran kotisivuille!

Keski-ikään ehtinyt Lavia-Seura täyttää tänä vuonna 45 vuotta.

Vuosiin mahtuu monenlaista toimintaa ja hanketta. Seura tunnetaan ehkä parhaiten kesäjuhlastaan, Lavialaisesta suviehtoosta, Yks tämmösen nimeämisestä, Tulosen mökistä, Sampakosken taistelun muistomerkistä sekä kerran vuodessa ilmestyvästä "Lawiaa-julkaisusta".

Myös Lavian kansallispuku on valmistunut seuran toimesta.

Lavia-Seura haluaa syventää asukkaiden kotiseututuntemusta ja paikallishenkeä sekä pyrkii kaikin tavoin lisäämään heidän kiintymystään omaan kotiseutuunsa. Uudet jäsenet ovat aina tervetulleita! Jäseneksi voi liittyä tästä.

Tulosella tuuletettiin (27.07.2024)
Tulosen tuuletus -tapahtuma aloitettiin uuden Yks tämmösen palkitsemisella. Kahvipannut, kukat ja kunniakirjan luovuttivat Eija Hessolle vuoden 2017 Yks tämmönen..

Markkinat tuo vipinää raitille (27.07.2024)
Lavian raitti vilkastui lauantaina huomattavasti markkinoiden ansiosta. Tänä vuonna markkinat pidetään iltapäivällä. Tarjolla on perinteiseen tapaan ruokaa, juomaa..