Kirjoituskilpailu "Minun Laviani"

08.03.2021

Lawiaa-lehti ilmestyy loppuvuodesta. Toimikunta ottaa mielellään vastaan juttuja, juttuvinkkejä ja kuvia. Autamme kirjoittamisessa, jos oma taito on ehtinyt ruostumaan. Tärkeintä on kiinnostava aihe.

Järjestämme lehteä ajatellen kirjoituskilpailun aiheena ”Minun Laviani”. Haastamme kaikki mukaan kirjoittamaan lapsuutensa ja nuoruutensa Laviasta. Yhtä tärkeää kuin muistella menneitä, on dokumentoida ja tallentaa sitä, millainen Lavia on nyt. Toivomme kirjoituksia siis kaiken ikäisiltä Laviassa lapsuuttaan ja nuoruuttaan eläneiltä, niin nuorilta kuin vanhemmiltakin. Voit vapaasti kirjoittaa haluamistasi asioista. Apunasi voit käyttää kuitenkin seuraavia kysymyksiä: Mitkä asiat Laviassa ovat ennallaan ja mitkä muuttuneet sitten lapsuutesi? Millaisia kauppoja Laviassa oli silloin, kun olit lapsi? Miltä kylät ja keskustan kylänraitti näyttivät? Mitä koulua kävit ja millaisia teitä tai oikopolkuja pitkin kuljitte kouluun? Missä ja mitä leikitte? Missä kävitte uimassa tai onkimassa?  Missä nuoret kokoontuivat? Millaisia epävirallisia nimiä paikoilla oli? Mitä Laviassa harrastettiin? Oliko ensimmäinen kesätyösi Laviassa? Mitkä ovat tärkeimpiä lapsuusmuistojasi Laviasta? Mitä kaipaat lapsuutesi ja nuoruutesi Laviasta?

Kirjoitukset tallennetaan Lavia-Seuran arkistoon ja niitä voidaan julkaista seuran julkaisuissa. Kirjoita vastaukseesi nimi tai nimimerkki, yhteystiedot, syntymäaika ja -paikka. Yhteystietojasi emme julkaise.

Lähetä kirjoituksesi sähköpostitse osoitteeseen eija.hesso@gmail.com tai tapio.jarvinen@hotmail.com tai kirjepostina osoitteeseen Lavia-Seura ry/c/o Eija Hesso, Tampereentie 39, 38600 LAVIA.

24.04.2024Tarjouspyyntö viheralueiden hoidosta
11.03.2024Kevätkokous 19.3.2024